onsdag 6 januari 2016

Tvåtusensexton - vad händer då?

  Efter en mysig jul och en angenäm nyårsnatt så kryper den fram - den där känslan som är ungefär "nu är det nytt år och du borde organisera dig och styra upp din skit!" På ett sätt motiverande, på ett annat skitjobbigt. På denna sidan årsskiftet känns alla saker en ska ha för sig denna termin betydligt mer pressande och jag har väldigt lätt att tänka "shit, jag borde övat mer" eller "kommer jag hinna göra det och det och det?" "måste jag tänka på framtiden nu?" och så vidare. En ser en massa posts på bloggar och annat där folk skriver nyårslöften och summerar det gångna året. Borde jag också göra det? Nja, jag tror inte riktigt på det här med nyårslöften, men målsättningar kanske? Ja, det låter bättre.



  Så, under 2016 vill jag: 

    - få en bättre övningsrutin

    - spendera pengar på viktigare saker (tex tågresor till vänner, miljön och mina medmänniskor)

    - känna mig bekväm utan smink

    - bli bättre på att röra på mig (en kan ju försöka i alla fall)

    - skriva mer

    - hångla massor

    - tala om för folk att jag uppskattar dem oftare

    - klappa flera katter 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar