måndag 28 mars 2016

ROD: dejligt dejligt dejligt

  Jag har varit på dansk festival! Det var precis som det låter - festligt och danskt.



  Det är sol så vi kan sköna oss på trappa. Solhets 2.0, fram med brillsen ba.

  Vi samlar oss för stororkester, dricker öl och lyssnar på instruktörer.





  Gött häng och jam.


  Det finns en sovsal (som en inte spenderar så värst många timmar i) och jag är överlycklig p.g.a. köpt ny luftmadrass så jag sov banne mig som prinsessan på ärten. Wow.

  Morgon innebär gruppspel. Alla är bakis hela tiden.


  Eftermiddag innebär storspel. Mycket kaffe.

  Natt innebär detta. Har träningsvärk i fötterna av all dans ♥




   På storspelet var vi 170 pers. Som sångare hör en sig själv inte avsevärt mycket. Men nåväl, jag är van.




  Vi käkar mat.

  Vi är trötta.


  Min favoritbild på Ludvig ^



   Sofia vad gör du??

  Något fantastiskt roligt, tydligen. Mvh 80% tänder.



  Vi klagade på att Sandra såg sjukt fräsch ut trots att hon var så sliten. Orättvist ju.


   Mårten innan vs efter att han märker att jag fotar honom.

   Villads har ett par partybrillor (med tillhörande fjäderboa och cowboyhatt - som är röd). Alla outfits blir snyggare med dessa brills.




  Glada svenskar som får spela polska ♥



  Jag är värsta glittrig och tar badrumsporträtt.

   Somliga leker fem minuter (en snaps varje minut i fem minuter). Jag tittar på och skrattar p.g.a. vill inte dö, tack så mycket.

    Satt vid eld och hade födelsedagssångsjam (hur många danska födelsedagssånger finns det?? Typ hundra, lovar) och diskuterade patriarkala strukturer. Yeah.






   Han har glitter i skägget!!!



   Morten blev invald i arbetsgruppen inför nästa års ROD, så självklart blev hans accidental bald patch pimpad.






   Detta var en så sjukt härlig vecka. Enormt intensivt, både musikaliskt, socialt (försöka förstå en massa danska och försöka få en massa danska att förstå en själv, framför allt) och partymässigt. Det hela var ett enda stort rus, liksom. Det är sånt här en lever för.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar