måndag 6 januari 2014

Får jag lov?

  Igår var jag på bal. Eller, inte direkt, egentligen. Jag jobbade via operan och gick omkring och delade ut program. Men vi fick i vilket fall som helst stanna kvar när vi slutat för kvällen och dansa. Och det gjorde vi faktiskt. Jag hängde med två nya bekantskaper för kvällen, och det blev både lite wienervals och bugg. Så himla trevligt. 
  Det är nåt som jag tycker har alldeles för lite utrymme i det så kallade "dagens samhälle", att gå ut och dansa. Visserligen så "går ju folk ut och dansar", men det är ju lite skillnad på untss-untss och swing. Det tycker jag är lite tråkigt. 
  Jag är inte så insatt i den sortens pardans heller, tyvärr. Folkdans däremot, det kan jag tycka att jag är lite erfaren i. Polska och schottis klarar jag allt! Och det är typ det roligaste jag vet, att dansa folkdans. Alltid levande musik, alltid dansar man i par. Det är ett väldigt speciellt sätt att umgås, och det är astrevligt, rent ut sagt. Utbudet av tillfällen att svänga sina lurviga till fioler är ju dessvärre också något begränsat. När jag bodde hos mina föräldrar var jag på folkmusikkvällar en gång i månaden, hos en förening som ordnar konserter och dans fram till midnatt. Har faktiskt till och med fått karl'n min att lära sig (sjukt stolt). 
  Och så i somras förstås, när jag var på Korröfestivalen med mina kompisar. Fyra-fem dagar i småland med massa dans, massa musik och väldigt lite sömn. Längtar redan tills nästa sommar.
  Hur som haver så har jag fått nys om att det finns ett ställa att dansa lindy hop här i Karlstad! Gissa om jag ska ta reda på mer! Jojominsann, här ska dansas!

 

2 kommentarer: