lördag 11 januari 2014

"I am the Swarm"

  Nu kommer ett litet inlägg om något som skapar en ganska stor kontrast till det jag skrivit om hittills, dans och kläder och sånt som är pastelligt och fint, nämligen spelet StarCraft II: Heart of the Swarm. Jag kan inte påstå att jag är en riktig gamer, men jag älskar verkligen detta spel. I denna expansion på StarCraft II: Wings of Liberty, spelar man som Sarah Kerrigan, aka the Queen of Blades. Strategispel, alltså man bygger upp arméer och köttar fiender som bara den. (Lökig förklaring kanske, men jag är som sagt ingen expert...) Spelsättet passar mig utmärkt. Miljöerna, alla cutscenes, och framför allt all concept art som man ser emellan sina missions, är sjukt snyggt gjorda. Storyn är spännande och välgenomtänkt, och karaktärerna likaså. Och Kerrigan är så himla snygg så man blir alldeles matt. Jag önskar att jag någon gång får tid, råd och motivation att göra en cosplay av henne. Det vore så ballt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar