torsdag 8 oktober 2015

#inktober so far

  Av någon anledning har jag fått för mig att jag ska ta del i inktober i år. Detta hashtagfenomen innebär att en ska rita en teckning med bläck/tusch om dagen hela månaden, så kan en lägga upp den i cyperspace under #inktober. Det är faktiskt ett jättebra sätt att motivera sig att rita, annars blir det så sällan av för mig. När en dessutom ska göra något intressant utan att färglägga så blir det ju lite extra utmanande. Det är kul! Tänkte därför lägga upp de bilder jag har bidragit med hittills. (De har visserligen redan skymtats både på instagram och facebook, men ändå.)

  Först ut: avklädd tjej och påklädd tjej.

  Faktum är att jag inte insåg att inktober var något för mig förrän den fjärde. Men jag kompenserade med att rita flera saker i början istället.


  Second: Massor av skitsvåra saker på en gång. Instrument, rörelse och konstiga vinklar. Började på en väns initiativ lyssna på Dreamers' Circus där Ale Carr spelar cittern, så jag blev lite inspirerad av honom. 


  Nästa: Nakna tjejer. Inspirerad av en teckning av den här tjejen som jag följer på instagram. Hon är helt crazy bananas duktig. Stor, stor inspirationskälla.




  Och så dagens: En något uttråkad häxa.

  Till helgen åker vi till Linköping för att spela på folkmusikfestival (aspepp!!!!) så vi får la se om jag lyckas hålla detta gående under de dagarna. Kanske fuskar och ritar några extra saker idag och sparar. Så får en väl göra, va? Vi säger så.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar